POLCA

En vista de que el naixement d’aquest nou bloc ha causat sensació, potser més de la que esperava, procuraré que mica en mica vagi agafant forma i tot el que tenia pensat fer pugui  portar-se a terme amb la col·laboració de tots aquells músics que estiguin disposats a informar, opinar i participar.

Que quedi clar que no sóc periodista professional, ni és la meva intenció ser-ho, simplement vaig prendre la decisió de dur a terme aquest projecte perquè després d’un any i escaig sent grallera, havent començat però com a crossa en els castells, m’he adonat que els músics tot i ser part important de la colla, no se’ls hi dóna la importància que haurien de tenir.

Per tant, i per no repetir el mateix que vaig dir a l’anterior publicació, i un cop aclarit que la meva vocació no és el periodisme, comença aquí el que pot ser un bloc  d’unió de tots els músics grallers i tabalers de les diferents colles castelleres.

I sense  més dilació,  en la publicació d’avui obro un petit debat que ens té a alguns grallers separats en dos bàndols.

Polca d’ours SI? / Polca d’ours NO?

Pels qui no saben de que va, la Polca d’Ours és un dels temes que s’acostumen a tocar un cop finalitzada l’actuació castellera i on els castellers de les diferents colles la ballen d’una manera diguéssim poc professional.

Us deixo un vídeo, gravat per una saballuda, coneguda pel seu bloc de “Saballuts Digitals”, del qual en sóc fan.

POLCA D’OURS

3 pensaments sobre “POLCA

  1. Jo, com a excastellera i grallera en aprenentatge i amb un llarg camí a recórrer, considero que la polca és molt més divertida quan es balla que quan es toca.
    Els castellers, sense ànim d’ofendre, demanen que cada cop s’acceleri el pas i que es facin moltes tongades. En canvi, les llengües i els llavis dels grallers diuen que no, es queixen; ho he viscut. Per tant, polca si vols la toques i si no, no. I ja està!

    Liked by 2 people

  2. El problema es que s’ha posat com una costum quan mai ho ha sigut, el que pasa es que s’ha posat de moda i a la gent li agrada ballarla i, si no la volem tocar, els grallers encara som el dolent…. 😒

    M'agrada

  3. Avui he estat a Girona pel Temps de flors i he tornat a sentir la Polca….

    Alguna idea per no tocarla?
    – Substituir-la i que facin el mateix ball?
    – Ensenyar a les colles un nou ball i aixi tocarem una altra peça?
    – No tocar-la i ja s’acostumaran?
    – …………..

    M'agrada

Deixa un comentari